Söndag mitt i veckan & förvirringen.

Sovmorgon tillsammans med Mikaela. Morgonpromenad i vårat fina Brunswick. Två lediga dagar mitt i veckan eftersom jag alltid jobbar helger. Kila in på ekobutiken runt hörnet & köpa frukostsurdegsbröd i papperspåse & lyxa till det med köpekaffe. Slänga några ord med svenskan i den fina vintage-butiken, hitta ett halsband som vi var och kikade på för flera flera månader sedan. Tvätta lite & skeppa iväg ansökningar om att få jobba i regnskogen uppe i Queensland. Kaffe i fönstret & sommar i p1. Gå till affären och köpa mat som kroppen blir glad av & kika på Jurassic Park ikväll när Mikaela kommer hem från jobbet. Två veckor till är det jag & du, Melbourne, som jag älskat & hatat passionerat i åtta månader. Gud vad det är dags för något nytt, & gud vad jag är glad att vi inte åkta härifrån tidigare. Det tod sin tid att göra den här staden till våran egen, men vi gav inte upp. Nu vill jag bara härifrån innan jag blir bitter. 

Igår kväll hade vi hejdå-middag med våra finaste vänner här, som åker hem till England idag. Som tur är så kommer de tillbaka om några veckor igen, och förhoppningsvis ses vi på västkusten om ett par månader. Det börjar bli så verkligt nu.
 
Jag är så tillfreds & förvirrad som en människa kan vara, och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt. Ett år går förbi så fort, och om fyra månader lämnar vi den här delen av världen. Vad som händer efter jul har jag ingen aning om, men jag är inte så väldigt stressad över det. Det löser sig alltid på bästa sätt. Plugga i Sverige och vara nära dem jag älskar mest, eller fortsätta resa? Jag har verkligen ingen aning, och tänker bara fortsätta researcha och låta tiden utvisa. Att bara flyta med och låta livet ramla fram vart det vill är något jag blivit ganska bra på. Och det är oftast så det blir som allra allra bäst. Det här livet är på tok för stort för att tas på allvar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: hanna

du är allt för klok du

2012-06-28 @ 14:25:27
URL: http://destinyisforlosers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0