hänga lite med pingviner och sånt

Igår var en särdeles fantastisk dag. Jag har en massa fina bilder och så, men de får ni se en annan dag. Det som gjorde gårdagen så himla fantastisk var bland annat:

* Att dö matdöden till världens godaste frukost på Milkwood
* Lussekatter
* Trolltyg i Tomteskogen
* Julfest hos grannen!
* Spelning

MEN!
En annan himla vikgtig grej var att jag gjorde min första dag på mitt nya jobb!
Alltså det är så himla skoj.
Jag jobbar nu för ett företag som heter Magic Memories, och som finns på Melbourne Aquarium.
Vad vi gör är att vi fotograferar alla besökare framför en green screen, som sedan blir till otroligt käcka och spexiga bilder med pingviner och hajar och sånt i bakgrunden. Allt förvandlas till en fotobok, som vi sedan försöker få besökarna att köpa. Himla fint!

Så mina arbetsdagar framöver kommer att bestå av att charma kunder, ta bra bilder och sen försöka sälja så många av dem som möjligt. Första dagen var sjukt rolig, och imorgon har jag min andra.
Sa jag att jag jobbar typ tio meter från pingvinerna? ÅH YES ALLTSÅ!

Om ni är nyfikna kan ni kika in på http://www.magicmemories.com/

Kommentarer
Postat av: Helena Sofia

Åh. Pingviner! Låter som en fin arbetsplats för Magnus det. Han är totaltkär i de där små frackdjuren.

2011-12-20 @ 18:27:14
URL: http://helenaspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0