Lever glidarliv i Squamish

Okej, så jag tänkte att jag kan skriva lite om vad jag gör här om dagarna i Kanada-landet. Min syster som jag är här och hälsar på jobbar som florist i grannstaden Squamish. Men hon har ingen butik, utan varje morgon sätter hon upp ett partytält och ställer ut hinkar med de finaste blommorna i världen och så står hon här och binder buketter åt folk. Himla flott! Hit följer jag med fem dagar i veckan, jag måste inte men det är så himla mysigt så jag kan inte låta bli! Jag sitter i ett hörn av tältet i en campingstol och gör massa olika grejer. Mest läser och spanar på alla snygga människor och hänger med systran. Jag springer och köper kaffe och juice och sushilunch ibland. Jag småpratar med kunder och lär känna stammisarna. Jag hänger med chefens sjukt söta ettåring som tittar förbi då och då och ibland sitter jag och bloggar. Som nu, till exempel. Himla mysigt! Fina fina livet. 

Nyss dök det upp en himla liten människa bakom datorn.
"HOW ARE YOU?!?" skrek hon och sprang iväg. Finaste lilla då!

Nu ska jag springa iväg och fixa lite mellis, och ikväll har vi fått beordran att sätta på oss våra dancing shoes för det är minsann locals night på Bills! Åh fintfint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0