everyone knows books are better than life, that's why they're books.

 
Känns som om min familj förstått sig på what I'm all about liksom, om man kikar på årets julklappsskörd. Genus, Tove Jansson, fantastiskt vidrig galenskaps-skräck och vackra bögar, ungefär allt jag någonsin vill ha.

Hej förresten, jag är hemma i Sverige igen och har varit här i en månad, ungefär. Jag har mest spenderat tiden med att göra jul och ta hand om en sjuk mormor. Kramat på fina och lekt i snön. Bakat ungefär varevigaste dag i december. Försökt återförenas med en hembygd som spottar ut mig som en hårboll. Förlåt Falköping, förlåt om jag gjort dig besviken, men vi har faktiskt aldrig fungerat särskilt bra ihop. Nu har du vänt mig ryggen helt, och jag antar att det är okej. Man kan ju inte förlåta någon som varit otrogen bara sådär. Men det är nog lika bra, för det har nog mer eller mindre varit en destuktivt förhållande från början, tycker du inte? Jag har så mycket att tacka dig för, men det kommer aldrig bli du och jag, Falköping. Det är okej att du reagerar som du gör.

Det är himla svårt det där. att komma tillbaka dit där man har sina rötter, och inse att man inte tillhör. Inte det minsta. Jag är rotlös och hemlös, har ett tak över huvudet men inte över hjärtat.

Nu får det hända något nytt snart. Jag ser fram emot 2013, och smider storslagna planer! Först ut är att försöka  åka tillbaka till Norge och få ihop lite dollars, jag har nämligen aldrig varit så pank i hela mitt liv som jag är just nu. Nu kan jag inte sitta här och baka kakor längre. Välkommen 2013! Hoppas du blir minst lika fantastisk som 2012 varit.
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh jag förstår dig!! Hoppas vi ses innan ni far iväg på nya äventyr Kram

2012-12-29 @ 13:12:12
URL: http://www.lillamobergskan.blogspot.se
Postat av: Evelina

Åh jag förstår dig!! Hoppas vi ses innan ni far iväg på nya äventyr Kram

2012-12-29 @ 13:12:12
URL: http://www.lillamobergskan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0