ger efter för kulturtanten inom mig

Idag har varit en sån himla fin dag. Ledig från jobbet och sol i Mellan, fika på finaste vego/ekostället Friends of the earth och en sväng på favvobutiken med Mikaela. Och där, djupt inne i reahögarna, fann Mikaela skapelsen ni ser nedan på bild. Hon provade den, och min första reaktion var att den var klart för mycket kulturtant. Ni vet, damer i sina bästa åldrar med page och garderoben full av Gudrun Sjödén. Älskar dessa kvinnor och kommer förmodligen och förhoppningsvis bli en om några år, men alltså, inte riktigt än. Iallafall, så ångrade jag mig, insgå storheten med den gröna kappan och blev blixtförälskad i. För enbart 20 små dollarpengar fick den följa med hem. Den är helt sjukt konstig och helt helt fantastisk. Den är dessutom en livsinvestering. Ni förstår, nu är den lite sådär snyggt oversizead, men om några år, när jag och Mikaela är rödvinsdrickande, tjocka kulturtanter med page och träsnidade örhängen från Gambia, då kommer den sitta sådär härligt slimmad över bilringarna och gäddhängen. Fantastiskt!


Kommentarer
Postat av: elina

fantastiskt...fin på ett konstigt, konstigt, konstigt sätt. känns skönt att veta att du redan nu gör klädinköp för framtiden.

2012-01-25 @ 09:48:46
Postat av: Jolene

Men vad himla fin! :) Och jag undrar lite blygt om jag skulle kunna få joina er lilla Gudrun sjöden klubb laters?

Kram!

2012-02-05 @ 13:01:43
URL: http://fridgepoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0