Om folk som tar hand oss & apelsinplock!

Idag har verkligen varit världens bästa dag. Jag förstår inte hur vi bär oss åt, men vart jag och Mikaela än vänder våra små näsor i den här världen verkar det finnas folk som känner ett trängande behov av att TA HAND om oss. På ett bra sätt. Idag exempelvis, hängde vi hos fina Kristen (som bodde på vårt hostel men som nu flyttat till ett hus cirka två minuter bort) i ungefär sex timmar. DET ENDA vi gjorde under de där sex timmarna var att ligga på en madrass framför de två första Batmanfilmerna och bokstavligt talat bli matade med fyra olika gudomligt goda veganrätter. FYRA!!!! Samt en massa godis emellan varje rätt. Alltså det var värre än jul. Kristen är världens bästa, ni vet en sån där snäll vuxen person som det kan vara himla skönt att stöta på ute i världen då och då. Fan va FINT.
 
OCH JUST DET JA!! Vi har ju stora planerna! På onsdag (troligtvis) så drar vi härifrån med en annan ny kompis, Becky från Wales som är ungefär det roligaste jag träffat. Ett par nätter ska vi spendera i Byron Bay, få lite sol på näsan och dreggla över saltstänkta surfbums. SEN! Sen ska vi ut mitt i ingenjävlastans, fem timmar inlands från Brisbane, till pyttelilla hålan Miles där vi ska bo i ungefär en månad och plocka apelsiner. Sex dagar i veckan, nio timmar om dan. Oj det kommer bli slitigt och överjävligt och fantastiskt på samma gång kan jag tänka mig. HURRA! Jag tänker mig en romatinserad bild av mig själv i äppelknyckarbyxor och gubbkeps a la Tobey Maguire i Ciderhusreglerna, ungefär. Hoppas det inte sitter för många äckliga små spindeldjur i de där träden bara. Det pallar jag bara inte. 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad fint med apelsinplock! Ciderhusreglerna är en av många favoriter i mitt filmskåp. Kram!

2012-08-05 @ 22:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0